Rinozuid

Corporate website

Uitdager: RINOZuid
Opgeleverd: 23 juli 2016

Dit opleidingscentrum brengt de wetenschap en praktijk rondom geestelijke gezondheidszorg bij elkaar. Om het de studenten gemakkelijker én leuker te maken, was er behoefte aan een nieuwe huisstijl en website. Maar hoe pak je dat aan? En waar begin je? Bij CreativeCreation wisten we hier wel raad mee.

Analyseren en doorvoeren

Na al een tijdje te hebben samengewerkt, kregen we de vrije hand in dit project. Dat bleek een gouden zet te zijn. Toen uit een grondige analyse bleek dat het leeuwendeel van de bezoekers vrouwen betrof, hebben we de vormgeving hier op aangepast.

Een website
bomvol informatie

Geoptimaliseerd door analyse

Het overzicht houden op een boordevolle website

Sterker nog: het marketingadvies van CreativeCreation is enorm ver bepalend geweest voor de vormgeving, maar ook voor de achterliggende techniek én een stukje van de bedrijfsvoering. Het is gemakkelijker geworden voor studenten om zich in te schrijven en er zijn snelkoppelingen opgenomen naar belangrijke pagina's. Dat maakt deze website, bomvol informatie, overzichtelijk.

marrik van rozendaal, directeur rinozuid

CreativeCreation had een advies: maak de website vrouwelijker. 90% van de bezoekers zijn vrouw, net als de hele sector, dus dat kan wel kloppen.  Als je vrouwen optimaal wilt informeren met een website, dan moet je die ook vrouwelijk maken. Pardon? …. Een website vrouwelijker maken?  Nou dat kan dus!  Meer kleuren en een lichtere omgeving, niet strak geordend, minder strakke lijnen, uitbundiger, meer beeld en filmpjes.

Meer uitdagingen